توده گی (یا تعطیلات نوروزی را چگونه گذراندید؟)

حوصله تبریک گفتن به هیچ کسی را نداشتم و دو روزهم از عید گذشته بود چاره ای هم نبود لا اقل باید پاسخ بعضی تبریک ها را می دادم حالم از این پیامک های تکراری شب عید برهم می خورد ترجیح می دادم همینطور تعطیلات عید را به بطالت بگذرانم مثلا بخوابم یا این که وقتم را پای تلوزیون یا اینترنت هدر بدهم و کارهایی از این دست بکنم گر چه دیگر یک جورهایی فیس بوک و بالاترین حس تهوع به من می داد درضمن دچار یک جور تیک عصبی هم شده بودم پلک چشم چپم ناخودآگاه تکان می خورد من هم سعی می کردم فراموشش کنم یا این که به آن بی توجه باشم ولی هر چه بیشتر بی اعتنایی می کردم آن هم بیشتر خودش را نشانم می داد . دفتر تلفن موبایلم را بررسی کردم باید تبریک می گفتم ابتدا کسانی را که برایم راحت تر بودند بعد بقیه را همینطور که پلک چشم چپم همینطور تکان می خورد فرستادم وبدین ترتیب یکی از قسمت های دشوار عید نوروز را پشت سر گذاشتم . یکی از اتفاق های عجیب امسال این بود که احساس می کردم که کلا به یک توده تبدیل شدم و از حالت انسانی خارج شدم و طبیعتا بیشتر فکر می کردم یک توده هستم تا یک آدمیزاد مثلا یک توده مولکول یا یک توده ای متشکل از یک ماده با چگالی زیاد یا نه یک جور توده ای که پلک چشم چپش می زند یک توده ای که دارد تعطیلات عید اش را به بطالت می گذراند یک توده ای که دهه هشتاد شمسی را سپری کرده و احتمالا می خواهد دهه نود را نیز سپری کند در واقع یک توده ای که در دهه هشتاد هیچ غلطی نکرده است و احتمالا در دهه نود شمسی هم هیچ غلطی نمی کند یک توده با یک سری حساسیت های گند و گه که هیچ جور نمی تواند آنها را از خودش پاک کند و ممکن است هر لحظه به سراغش بیاییند حتی در عید نوروز درست زمانی که اصلا انتظارش را ندارد و باعث شود این مزخرفات را بنویسد.

4 دیدگاه

پاسخی بگذارید

